Kjøpsbetingelser
1. Generelle oplysninger
Bedre Nætter AS
Org. nr.: 915 723 667
c/o Magnus Legal
Dronning Eufemias Gate 10
0191 Oslo, Norge
Telefon: 21 95 63 36
E-post: [email protected]
Bedre Nætter tar forbehold om skrivefeil, prisendringer, feil i beskrivelser og produktspesifikasjoner, utsolgte varer og tekniske feil.
2. Priser
Alle priser er i norske kroner inkl. moms og avgifter. Det er de oppgitte prisene som gjelder, og prisene kan endres fra dag til dag. Kjøper vil bli fakturert prisen som gjelder på bestillingsdagen. Det tas forbehold om skrivefeil, utsolgte varer, og mislykkede leveranser fra underledd.
2.1 Prismatch
Hvis prisen på en vare er redusert i forbindelse med salg eller en kampanje innen 30 dager etter at kjøpet er inngått, tilbyr vi å matche den aktuelle prisen og betale ut differansen. Kjøperen må i så fall påberope seg prisgarantien ved å kontakte Bedre Nætter med all nødvendig informasjon.
Bedre Nætter er ikke forpliktet til å informere om kommende prisreduksjoner, kampanjer, salg, osv.
Vær oppmerksom på at prismatch ikke gjelder for spesialtilbud som køtilbud, VIP-tilbud eller begrensede tilbud.
3. Bestilling
For å kunne legge inn en bestilling er du nødt til å huke av for at du har lest og akseptert kjøpsbetingelsene våre. Så snart vi har mottatt din bestilling vil du motta en elektronisk ordrebekreftelse som blir sendt til den e-postadressen du oppga i bestillingen din. Vær derfor nøye med å skrive inn rett e-postadresse.
I enkelte tilfeller kan ordrebekreftelsen havne i søppelposten din. Sjekk derfor om den ligger her hvis ikke bekreftelsen havner i innboksen din i løpet av noen minutter.
3.1 Aldersgrense
Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med mindreårige over 13 år dersom de disponerer egne midler. Betaling er i disse tilfeller kun mulig med betalingskort, da mindreårige ikke kan stifte gjeld eller binde seg til fremtidige betalingsforpliktelser, og dermed ikke kan inngå kredittkjøpsavtaler
4. Betaling
På bedrenaetter.no kan du betale gebyrfritt med Dankort, Visa, Visa Electron, og MasterCard. Når du betaler med kort blir du henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Nets. Her vil du bli bedt om å taste inn kontonummeret ditt, utløpsdatoen på kortet ditt og din CVC/CVV kode. Betalingsinformasjonen sendes direkte til NETS i kryptert form (SSL) som bare du og NETS kan lese.
Når betalingen er gjennomført reserverer vi beløpet på kortet ditt. Beløpet blir først trukket når varen(e) sendes fra lageret vårt.
Vi forbeholder oss retten til å kreve et gebyr for betaling med firmakort som er utstedt i EU, samt bruk av kredittkort utstedt utenfor EU.
5. Levering
Leveringstiden er oppgitt for hvert enkelt produkt og kan variere fra 4 dager til 7 uker.
Levering med Bedre Nætter er alltid enkelt og forsikret. Større forsendelser leveres til nærmeste fortauskant med mulighet for innbæring og montering avhengig av postnummer. Mindre pakker blir sendt med GLS og leveres til nærmeste posthus.
5.1 Montering
Vi tilbyr ikke montering av sengerammer eller veggmonterte sengegavler, da vi av forsikringsmessige årsaker ikke kan bore i vegger.
5.2 Avhenting
Avhenting gjelder kun for senger, og det forutsetter at sengen er klargjort på tidspunktet for avhenting.
5.3 Mottakelse av mangelfulle varer
Hvis emballasjen er skadet ved levering eller har tydelige tegn på at den er skadet, må dette kvitteres for på følgeseddelen med forbehold om eventuell skade på innholdet.
5.4. Skadet eller ødelagt innbo/bolig ved levering
Dersom det oppstår skade på innbo eller hjemmet under leveringen, må dette noteres på følgeseddelen. Hvis skaden ikke oppdages før etter at sjåførene har forlatt adressen, må kundeservice kontaktes innen 24 timer etter at leveringen har funnet sted.
5.5 Overføring av risiko
På det tidspunktet kjøperen får varen i sin besittelse overføres risikoen for eventuell skade og uhell på varene til kjøperen.
5.6 Levering til øyer
På mindre øyer kan det være andre leveringsbetingelser med levering til fergens vareinnsamling.
6. Angre-/returrett
6.1 100 dagers angre-/returrett
Hos Bedre Nætter har du alltid 100 dagers åpent kjøp. Du kan derfor returnere en vare 100 dager etter at du har mottatt den dersom den ikke lever opp til forventningene, og få hele kjøpesummen tilbakebetalt. Det koster ikke noe å returnere varen. Ved bruk av angre-/returretten vil du få pengene tilbakebetalt innen 14 dager.
Hvis du ønsker å benytte deg av angre-/returretten kan du fylle ut vårt returskjema, kontakte oss på tlf. 66 97 20 08 (alle dager fra kl. 09-23) eller sende en e-post til [email protected]. Du finner også angrerettskjema vedlagt i din ordrebekreftelse. Når vi har mottatt din forespørsel blir du kontaktet av vår transportør for å avtale dato og tidspunkt for avhenting. Returvaren skal pakkes inn i emballasje og stå klar ved nærmeste fortauskant når transportøren kommer.
Det er bare mulig å benytte denne angreretten en gang. Etterfølgende kjøp er underlagt forbrukerkjøpslovens og angrerettlovens generelle regler om angrerett og reklamasjon.
6.2 Varer som er unntatt prøveperioden
Følgende varer er unntatt fra tilbudet om 100 dagers retur-/angrerett:
1. Varer som er spesialbestilt etter dine ønsker eller ikke er normale lagervarer.
2. Varer kjøpt som de er, for eksempel utstillingsmodeller eller varer kjøpt i en outlet-butikk, jf. punkt 5.4.
6.2.1 Varens tilstand ved retur som ikke er dekket av prøveperioden
Du er kun ansvarlig for forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn den som er nødvendig for å teste varen og dens egenskaper/funksjoner. Du kan dermed prøve sengen på samme måte som i en fysisk butikk. Hvis varen er testet utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som å være brukt. Dette betyr at vi ved retur tilbakeholder et beløp som tilsvarer verditapet av bruken, slik at du mottar det beløpet som tilsvarer varens salgsverdi. Manglende originalemballasje kan muligens utgjøre en verdiforringelse, så det anbefales å returnere varen i originalemballasjen.
Retur av varer foregår som følger: For mindre varer brukes returetiketten som fulgte med forsendelsen. For større varer som skal hentes, kan retur bestilles via skjemaet på vår hjemmeside: https://www.bedrenaetter.no/returnering.html
Du må returnere bestillingen til oss uten unødig forsinkelse, og den skal sendes 14 dager etter at du har varslet oss om at du ønsker å kansellere kjøpet. Ved retur er du ansvarlig for at varen blir pakket forsvarlig inn i emballasje. Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet. Vær oppmerksom på at vi ikke tar imot pakker som er sendt med postoppkrav eller lignende.
6.3 Varer kjøpt på outlet
Varer som er kjøpt i outletbutikker er underlagt en 30-dagers returrett. Hvis varen åpnes, vil et ekspedisjons- og administrasjonsgebyr på 1.500 NOK bli belastet ved retur.
6.4 Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer på et kjøp, vil du få tilbakebetalt beløpet som du overførte til oss. I tilfelle av verditap som du er ansvarlig for, vil dette trekkes fra kjøpesummen. Hvis du benytter deg av angreretten din, vil vi tilbakebetale alle pengeoverførsler vi har mottatt fra deg inkludert leveringskostnader (men ikke merkostnader på grunn av valg av annen leveringsmetode enn standardlevering), uten unødig forsinkelse og uansett innen 14 dager fra vi fikk beskjed om at du ønsket å kansellere kjøpet ditt.
6.5 Gratis gaver
Varer lagt til bestillingen uten betaling, det vil si gratis gaver, kan ikke returneres. Hvis du ender opp med å returnere bestillingen der den gratis gaven var inkludert, må du også returnere gaven – hvis dette ikke gjøres, forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende gavens verdi. Gaven er kun tilgjengelig innenfor kampanjeperiodens gyldighet eller så lenge lageret rekker.
7. Reklamasjon
Er det en feil eller mangel ved varen du har mottatt, skal du opplyse oss om dette senest 2 måneder etter at du oppdaget/burde oppdaget feilen/mangelen. Siste frist for å melde fra om eventuelle feil eller mangler er 5 år fra varen er mottatt.
For å opprette en reklamasjon bes du henvende deg til kundeservice. Ta kontakt med oss på tlf. 66 97 20 08 (alle dager fra kl. 09-23) eller send oss en e-post på [email protected]
Du har 24 måneders rett til å klage i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Det innebærer at du først har krav på å få varen reparert eller omlevert. Dersom feilen vedvarer, vil du ha rett på enten prisavslag eller tilbakebetaling av hele kjøpesummen ved heving. Ønsker du å heve kjøpet vil du få hele beløpet tilbakebetalt innen 14 dager.
Er klagen berettiget, refunderer vi (rimelige) fraktkostnader.
Ved forsinket levering har du rett til å heve kjøpet ditt. I dette tilfellet vil kjøpsbeløpet tilbakebetales innen 14 dager.
Vær oppmerksom på at det er montert et transportstoff på undersiden av enkelte sovesofaer. Stoffets eneste funksjon er å beskytte sovesofaen mot støv under transporten. Stoffet ødelegges lett, men siden stoffet ikke har noen praktisk funksjon utover beskyttelse, omfattes ikke slike skader av reklamasjonsretten.
8. Lovgivning
Enhver tvist mellom forhandler og kunde er underlagt norsk lov. Dersom partene ikke kan komme til enighet seg imellom, kan en klage sendes inn til Forbrukertilsynet, som vil forsøke å mekle mellom partene. Klagen sendes elektronisk ved å utfylle Forbrukertilsynets meklingsskjema. Du kan lese mer om dine klagemuligheter i Forbrukerrådets klageguide eller kontakte Forbrukerrådet dersom du har spørsmål om dine forbrukerrettigheter.
Kommer partene ikke til en løsning ved mekling hos Forbrukertilsynet, kan de begjære at saken behandles i Forbrukerklageutvalget. Bedre Nætter vil i slike saker følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelse.
Du kan lese mer om forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og angrerettloven hos Forbrukerrådet og Forbrukertilsynet.